سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون کارها همانند شود یکى را بر دیگرى قیاس کردن توانست و پایان آن را از آغاز دانست . [نهج البلاغه]
ازغیبت تاظهور
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حضرت مهدى(علیه السلام) با ملائکه یارى مى شود

حضرت مهدى(علیه السلام) با ملائکه یارى مى شود

از روایات فراوانى که از پیشوایان معصوم(علیه السلام) در مورد تعداد اصحاب حضرت مهدى(علیه السلام)وارد شده، استفاده مى شود که تعداد 313 نفر فرماندهان لشکرى و کشورى آن حضرت مى باشند; خداوند به وسیله آنها و با تأیید ملائکه و فرشتگان، شرق و غرب جهان را مى گشاید، و وعده خود را به اتمام مى رساند، و ریشه کفر و شرک و الحاد را مى سوزاند، و آیین حق را در روى زمین مستقر مى نماید. اینک به قسمتى از روایاتى که در این زمینه وارد شده است، توجّه فرمایید:

1 ـ ابن عبّاس مى گوید: روزى که رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) در باره نبوت خود و امامت امیرمؤمنان على(علیه السلام) و یازده فرزند معصوم آن حضرت سخن مى گفت، فرمود:

«إنَّ اللهَ تَبارَکَ وَ تَعالى إطَّلَعَ إلَى الاْرْضِ إطِّلاعَةً فَاخْتارَنِی مِنْها فَجَعَلَنِی نَبِیّاً. ثُمَّ اطَّلَعَ الثانِیة فاختارَ مِنْها عَلِیّاً فَجَعَلَهُ إماماً، ثُمَّ أمَرَنِی أَنْ أتَّخِذَهُ أخاً وَ وَصِیّاً وَ خَلِیفَةً وَ وَزیراً، فَعَلِیٌّ مِنِّی، وَ أنَا مِنْ عَلِیٍّ، و هُوَ زَوْجُ ابنتِی و أبُو سِبْطَیّ اَلْحَسَنُ و الحُسَیْنُ.

ألا وَ إنَّ اللهَ تِبارَکَ وَ تَعالى جَعَلَنِی وَإیّاهُم حُجَجاً عَلى عِبادِهِ، و جَعَلَ مِن صُلْب الحُسَیْنِ(علیه السلام) أئِمَّةً لَیقُومُونَ بأمْرِی، وَیَحفَظُونَ وَصِیَّتِی، التّاسِعُ مِنْهُمْ قائِمُ أهْلِ بَیتِی، وَ مَهْدِیُّ اُمَّتِی، أشْبَهُ النّاسِ بِی فِی شَمائِلِه وَ أقْوالِهِ وَأفْعالِهِ، لَیُظْهَرُ بَعْدَ غَیْبَة طَوِیْلَة، وَحَیْرَة مُضِلَّة، فَیُعْلِنُ أمْرَ اللهِ، وَیُظْهِرُ دِیْنَ الحَقِّ، وَیُؤیّدُ بِنَصْرِ اللهِ، وَیُنصَرُ بِمَلائِکَةِ اللهِ، فَیَمْلاَُ الاْرْضَ عَدْلا وَ قِسْطاً کَما مُلِئت جَوْراً وَ ظُلْماً».

«به راستى که خداى تبارک و تعالى نظرى به زمین افکند و مرا انتخاب نمود و پیغمبر قرار داد. بار دیگر نظرى به زمین افکند و على(علیه السلام)را انتخاب نمود و او را پیشوا و امام قرار داد. آنگاه به من فرمان داد تا او را، برادر، دوست، وصىّ، جانشین و وزیر خود گردانم. آرى ! على از من است و من از على هستم. او شوهر دختر من، و پدر دو نوه من حسن و حسین است.

آگاه باشید که خداى تعالى، من و آنها را حجّت بر بندگان خود ساخته، و از صلب حسین امامانى قرار داده است که دین مرا بر پا مى دارند و وصیّت مرا حفظ مى کنند. نهمین آنها قائم اهل بیت من و مهدى اُمّت من است که در خوى، گفتار و کردار از همه کس به من شبیه تر است.

 او بعد از غیبت طولانى و سرگردانى مردم، ظاهر مى شود; امر خدا را آشکار مى کند و  دین حق را ظاهر مى سازد. به یارى خداوند تأیید مى گردد، و به وسیله فرشتگان یارى مى شود، و زمین را پر از عدل و داد مى نماید همان گونه که پر از ظلم و ستم شده است».

2 ـ امام حسن مجتبى(علیه السلام) در حدیثى از امیرمؤمنان على(علیه السلام) نقل کرده است که فرمود:

«یَبْعَثُ اللهُ رَجُلا فِى آخِرِ الزَّمانِ وَ کَلَب مِنَ الدَّهْرِ وَ جَهْل مِنَ النّاسِ، یُوْیِّدُهُ اللهُ بِمَلائِکَتِهِ وَ یَعْصِمُ أنصارَه، وَ یَنْصُرُهُ بِآیاتِهِ، وَ یُظْهِرُهُ عَلَى الأرْضِ حتّى یَدِینُوا طَوْعاً أوْکرْهاً، یمْلاَُ الأرْضَ عَدْلا وَ قِسْطاً وَ نُوراً وَ بُرْهاناً، یَدِین لَهُ عَرْضُ الْبِلادِ وَ طُولُها. لا یَبْقى کافِرٌ إلاّ آمَنَ، وَ لا طالِحٌ إلاّ صَلَحَ . . .»

«در آخر الزمان و سختى روزگار و جهالت مردمان، خداوند مردى را بر مى انگیزد که او را با فرشتگان تأیید مى کند و یارانش را محافظت مى نماید، و او را با آیاتش یارى مى دهد و بر سرتاسر زمین مسلّط مى گرداند، تا همگان در برابر او خواه و ناخواه منقاد شوند.

 او زمین را از قسط و عدالت و نور و برهان پر مى کند ... طول و عرض جهان به تسلّط او در مى آید. در روى زمین کافرى نمى ماند جز این که ایمان مى آورد، و شخص ناشایستى نمى ماند جز این که به صلاح و تقوا مى گراید».

3 ـ ابو حمزه ثمالى از امام باقر(علیه السلام) روایت کرده است که آن حضرت در حدیثى فرمود:

«لَوْقَدْ خَرَجَ قائِمُ آلِ محمّد، لَنَصَرَهُ الله بِالمَلائِکَةِ الْمُسوِّمینَ وَ الْمُرْدِفینَ وَالْمُنْزِلینَ وَ الْکَرُّوبیین. یَکُونُ جَبْرئیلُ أمامهُ ومِیکائیلُ عن یمینه، وَإسرافیلُ عَنْ یَساره، وَالرُّعْبُ یَسیرُ مسیرة شهر أمامَهُ وَخَلْفَهُ وَعَنْ یَمِینِهِ وَ عن شِمالِهِ، والْمَلائِکَةُ المُقَرَّبُونَ حُذاه . . . ومَعهُ سَیْفٌ مُخْتَرَطٌ، یَفْتَحِ اللهُ لَهُ الرُّومَ وَ الدّیلم وَ السِّنْدَ وَ الْهِنْدَ وَ کابُلَ شاه وَ الْخَزَرَ».

«هرگاه قائم آل محمّد(علیه السلام) ظهور کند، خداوند او را با فرشتگان نشاندار و . . . مقرّب یارى مى کند. جبرئیل، پیشاپیش او و میکائیل از طرف راست و اسرافیل از طرف چپ او حرکت مى کنند. اُبهت و رعب و وحشت به فاصله یک ماه راه از جلو، عقب، چپ و راست او حرکت مى کند (یعنى شعاع هیبت آن حضرت تا مسافت یک ماه راه را زیر پوشش مى گیرد) و فرشتگان مقرّب خدا خدمت گزاران او هستند.

همراه او شمشیرى برکشیده و برهنه است. خداوند متعال، روم، دیلم، سند، هند، کابل شاه و خَزَر را براى او فتح مى کند».

4 ـ عبد الرحمان بن کثیر مى گوید: امام صادق(علیه السلام) در تفسیر این آیه شریفه: «أَتى أَمْرُ اللهِ فَلاتَستَعْجِلُوهُ ( [1] [40] ) ; امر خدا فرا رسید، پس شتاب نکنید» فرمود:

«آن امر ماست که خدا فرموده است نباید در آن شتاب شود. خداوند او را به وسیله سه سپاه یارى مى کند: فرشتگان، مؤمنان و رعب و وحشت در دل دشمنان.

و ظهور او مانند ظهور رسول اکرم است».

5 ـ ابان بن تغلب مى گوید که امام صادق(علیه السلام) در ضمن حدیثى فرمود:

«سیزده هزار و سیصد و سیزده نفر از فرشتگان بر او نازل مى شوند».

من عرض کردم: این همه فرشته بر او نازل مى شود؟ امام صادق(علیه السلام)فرمود:

«آرى ! آنها عبارتند از:

1 ـ همه فرشتگانى که با حضرت نوح در کشتى بودند.

2 ـ همه فرشتگانى که به هنگام افتادن حضرت ابراهیم در میان آتش با او بودند.

3 ـ همه فرشتگانى که به هنگام شکافتن رود نیل براى بنى اسرائیل با حضرت موسى بودند.

4 ـ همه فرشتگانى که به هنگام عروج حضرت عیسى با او بودند.

5 ـ چهار هزار فرشته نشان دار که در خدمت رسول اکرم بودند.

6 ـ هزار فرشته که پشت سر هم، براى یارى پیامبر اکرم فرود آمدند.

7 ـ سیصد و سیزده فرشته که در جنگ بدر حضور داشتند.

8 ـ چهار هزار فرشته که در روز عاشورا براى یارى امام حسین(علیه السلام)فرود آمدند و به آنها اجازه جنگ و پیکار داده نشد . . .

همه این فرشته ها هم اکنون در روى زمین هستند و انتظار قیام قائم(علیه السلام)را مى کشند».

از این روایات به خوبى استفاده مى شود که فرشتگان مقرّب خدا، خدمتگزار مهدى آل محمّد(علیه السلام) مى باشند، و او را در تشکیل حکومت واحد جهانى و خلافت اسلامى و اجراى عدالت و پیاده کردن احکام اسلام و برنامه هاى قرآنى یارى مى دهند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی حاجی نژاد ( پنج شنبه 86/2/6 :: ساعت 10:40 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عکس هایی برای عاشقان مولا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 67855
» درباره من

ازغیبت تاظهور

» آرشیو مطالب
بهار 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب